Jak i dlaczego korzystać z remarketing AdWords‏

Reklama remarketing AdWords

Pojęcie remarketingu (nas interesuje dziś remakreing AdWords) nie wszystkim jest jeszcze znane, choć nazwę można dość łatwo zinterpretować rozbijając na człony – „re” i „marketing”. W skrócie, prowadząc akcję remarketingową ponawiamy komunikat do klientów, którzy już kiedyś zainteresowali się naszą firmą. Działanie takie znane jest od dawna i wykorzystywane zwykle w reklamach ulotkowych, w których to dopiero kolejne ponowienie oferty przynosi zamierzony efekt w postaci zamówienia.

Kiedy warto zastosować remarketing AdWords

Tak naprawdę odpowiedź na to pytanie jest szalenie łatwa. Niemal zawsze warto wykorzystywać kampanie remarketingowe AdWords w naszych działaniach marketingowych. Szczególnie opłacalne jest wykorzystanie tego typu reklamy w przypadku produktów w średniej półce cenowej o dużej konkurencji. Dlaczego?

Przyciągnięcie klienta w sytuacji dużej konkurencji to prawdziwy sukces. Mając już go na swojej stronie musimy wykorzystać do maksimum potencjał jaki ze sobą niesie i nie możemy zrażać się pierwszym niepowodzeniem. Dzięki wykorzystaniu narzędzi AdWords możemy w łatwy sposób skierować do niego reklamę produktu, którym się interesował w naprawdę niskich cenach. Zwracając uwagę na długości ścieżek konwersji o których pisałem przy okazji wpisu o Google Analytics działanie to może się bardzo opłacić.

Jak skonfigurować remarketing AdWords

W pierwszym kroku musimy posiadać konto reklamowe AdWords. Zakładam, że ten krok masz już za sobą, skoro zainteresował cię temat remarketingu.

W kolejnym kroku niezbędne jest wklejenie kodu remarketingowego, który znajdziesz na swoim koncie Google AdWords:

Udostępnione zasoby ->
Odbiorcy ->
Prawy górny narożnik – ramka

Tag remarketingowy należy umieścić u dołu strony przed zamykającym treść znacznikiem </body>. W przypadku systemów CMS (np. WordPressa) możesz znaleźć odpowiedni plugin. Jeśli korzystasz z Google Tag Managera któremu poświęciłem jeden z wpisów wystarczy dodać nowy tag korzystając z dostępnego konfiguratora.

Tak naprawdę mechanizm Google AdWords zostały już w tym momencie odpowiednio skonfigurowane i możemy przystąpić do działania – tworzenia własnych list remarketingowych.

Przygotowanie listy remarketingowej

W celu przygotowania listy remarketingowej ponownie przechodzimy poprzez ścieżkę:

Udostępnione zasoby ->
Odbiorcy ->
Lista remarketingowa (czerwony przycisk) ->
Użytkownicy witryny

i wypełniamy pola formularza. Nazwa listy – dowolna. W kolejnym kroku określamy zasady tworzenia listy w oparciu o adresy URL oraz okres członkostwa na liście. Okres członkostwa rozpoczyna się bezpośrednio po wejściu na stronę i kończy się po określonym limicie dni.

Ciekawostka

Jeśli chcemy stworzyć reklamę, która zacznie pojawiać się u klienta np. po okresie 14 dni musimy stworzyć 2 listy remarketingowe – jedną na okres 14 dni, drugą na okres np. 90 dni. Następnie ustawiając reklamę w Google AdWords zaznaczamy odbiorców: osoby z listy 90 dniowej, wykluczając odbiorców: osoby z listy 14 dniowej.

Ostatnie pole „Tekst” jest pozycją opcjonalną, którą warto wykorzystać w celu opisania listy, tak abyśmy za rok pamiętali do jakich działań odnosi się konkretna lista. Masz jakieś problemy z konfiguracją remarketingu? Napisz do nas, np. w komentarzu.